بهتر است پیش از توضیحات پروژه مختصر توضیحاتی در زمینه نورپردازی نمای رومی ارائه شود.

جلوه‌های ویژه در نورپردازی ساختمان‌ها

اگر توجه کرده باشید در طول روز ساختمان¬ها، با وجود بازتاب تلالو نور خورشید از زیبایی خیره کننده‌ای برخوردار هستند. اما این زیبایی در هنگام شب و در تاریکی هوا به طور کامل پنهان خواهد شد و دیگر از آن ساختمان زیبا و با شکوهی که در طول روز توجه همگان را به سوی خود جلب می‌کرده است خبری نخواهد بود.
از این رو می‌توانید با کمک تکنیک¬های مدرن و امروزی مانند نورپردازی نمای ساختمان با استفاده از نورپردازی نمای رومی، به هر چه با شکوه تر و زیباتر نشان دادن ساختمان کمک کنید و در هنگام شب با درخشش زیبای نور در تاریکی، زیبایی ساختمان را دو چندان سازید.

نورپردازی نمای رومی شیک

نورپردازی مجتمع تجاری با نمای رومی

ساختمان‌های تجاری که از نماهای طراحی شده رومی برخوردار هستند. با استفاده از یک شیوه طراحی و معماری کلاسیک ساخته شده اند و مانند منازل رومیان مصر باستان آثار کنگره‌دار و طراحی‌های ظریف و خاص بسیاری بر روی این ساختمان‌ها قابل مشاهده می‌باشد.
از این رو در هنگام نورپردازی نمای رومی این ساختمان‌ها باید به ریزه‌کاری‌های ساختمان و چگونگی تلالو نور در این قسمت‌ها در هنگام تاریکی شب توجه کافی داشته باشید.
به عنوان مثال اگر ساختمان رومی شکل ساخته شده از سقف گنبدی شکل با حاشیه‌های کنده‌کاری‌شده برخوردار می‌باشد. بهتر است که زوایای نورپردازی نمای رومی به گونه‌ای به کار گرفته شود، که حاشیه دور گنبد از خود گنبد پرنورتر باشد .
این امر سبب می‌شود که زیبایی نورپردازی ساختمان‌های سنتی و تجاری ساخته شده، به نظر جذاب‌تر و زیباتر بیاید و مخاطب مجذوب تلالو نورپردازی‌های انجام گرفته در نمای رومی این مجتمع در هنگام شب شود. نمونه ای از ساختمان¬های تجاری با نمای رومی نورپردازی شده، مجتمع تجاری سون سنتر واقع در میدان هفت حوض میباشد.

نورپردازی نمای رومی مجتمع تجاری سون سنتر

نورپردازی ساختمان با نمای رومی

نمای رومی که به عنوان یک نمای شکیل و زیبا برای ساختمان‌های لوکس در نظر گرفته می‌شود. امروزه با استقبال زیادی در شهرهای بزرگ ایران مانند تهران، تبریز، اصفهان و… روبرو شده است.
در این طراحی‌ها از شیوه‌های طراحی¬های رومیان باستان به عنوان نام آوران صنعت ساختمان‌سازی در ساختمان‌ها استفاده می‌شود. تا جلوه‌ی بیرونی ساختمان نیز مانند طراحی داخلی درونی آن از زیبایی و جذابیت منحصر به فردی برخوردار باشد.
اما این زیبایی و جذابیت تنها در طول روز قابل مشاهده خواهد بود. از این رو برای زیباتر جلوه دادن این نمای رومی زیبا و جذاب، می‌توانید از پروژکتورهای LED مناسب و متنوع برای نورپردازی ساختمان‌های دارای نمای رومی در هنگام شب نیز استفاده کنید.
نورپردازی‌های خاص و ویژه با شکست‌های نوری جذاب، سبب می‌شود که نمای رومی ساختمان در نظر مخاطب زیباتر جلوه کند. به گونه‌ای که مخاطب ساعت‌ها محو تماشای زیبایی طراحی و نورپردازی انجام گرفته شده برای نمای ساختمان شود.

نمای رومی

نورپردازی لبه‌های سقف، ستون‌ها، کناره‌های پنجره‌ها، در و… می‌تواند، ساختمان را مانند ساختمان‌هایی رؤیایی و اسرارآمیز پنهان شده در دل شب جلوه دهد. به گونه‌ای که خود شما هم از دیدن نمای ساختمانتان با وجود این¬که در نور و زیبایی غرق شده است شگفت زده خواهید شد.
هم‌چنین توجه داشته باشید که LEDهای به کاررفته در نمای بیرونی ساختمان، بسیار کم‌مصرف هستند و هیچ‌گونه نگرانی از بابت افزایش هزینه برق برای شما وجود نخواهد داشت.

توضیحات پروژه

در قدم اول جهت نورپردازی نما با بررسی میدانی این پروژه به این نکته می رسیم که جهت رعایت اصول نورپردازی نمای ساختمان و با توجه به نورپردازی نمای ساختمان نوساز روبرویی این پروژه ، و همچنین نور محیطی موجود نیاز به یک نورپردازی با توان بالا برای جلوه بیشتر ساختمان می باشد.

همانطور که در تصویر این پروژه مشخص است یک نمای رومی با المان های ساده و پر تکرار داریم که علاوه بر تقارن شرقی –غربی ساختمان یک تقارن هم در امتداد ارتفاع ساختمان داریم به این صورت که دو طبقه اول و دوم و طبقات چهارم و پنجم نسبت به طبقه وسطی یعنی طبقه سوم متارن هستند و در این بین طبقه سوم متمایز از سایر طبقات می باشد.

المان پر تکرار این نما ستون های ساده به همراه کتیبه های پای ستون می باشد که همگی با سادگی تمام والبته تقارن های موجود زیبایی خاصی به ساختمان داده اند. همانطور که در بخش نورپردازی انواع نماها بیان شد نورپردازی نمای رومی با بهره گیری از نورپردازی تاکیدی به تاکید المان های پرتکرار موجود در نما می پردازد. در این پروژه هم پس از ارائه طرح پیشنهادی و موافقت کارفرما، جمع بندی بر این مبنا قرار گرفت که علاوه بر ستون ها، پای ستون ها نیز نورپردازی شود تا جلوه بیشتری به کار داده شود. اما شاید مهمترین بخش نورپردازی این ساختمان مربوط به تاج ساختمان است که بمنظور جلوه هرچه بیشتر این المان نور شدید تری به این قسمت ساختمان اختصاص داده شد.

محصولات به کار رفته:

  1. والواشر دو لاین
  2. پروژکتور در توان های مختلف

هزینه تجهیزات نورپردازی (زمان اجرا 1395)

  • تعداد 12 عدد پروژکتور 1 وات (رنگ بدنه سفارشی کرم) مجموعاً 300.000 تومان
  • تعداد 12 عدد پروژکتور 6 وات (رنگ بدنه سفارشی کرم) مجموعاً 660.000 تومان
  • تعداد 4 عدد پروژکتور 15 وات (رنگ بدنه سفارشی کرم) مجموعاً 520.000 تومان
  • تعداد 3 عدد پروژکتور دفنی 4 وات مجموعاً 150.000 تومان
  • یک عدد وال واشر 12 وات 145.000 تومان
Visited 8,511 times, 1 visit(s) today