چراغ زیر کابینتی (نور مخفی کابینت)

چراغ زیر کابینتیتا به حال در هنگام شب و کار در آشپزخانه با کمبود نور مواجه شده اید؟

در گذشته آشپزخانه‌هامانند امروز دارای کابینت‌های ثابت و جاسازی شده نبودند ، روشنایی در اکثر موارد به وسیله یک چراغ آویز سقفی که در مرکز سقف آشپزخانه نصب می‌شد، انجام می‌گرفت.

آشپزخانه‌های امروزی با ردیفی از کابینت‌ها ، اجاق و یخچال جاسازی شده به موازات و در کنار دیوا‌رهای آشپزخانه نیازمند شیوه دیگری از نورپردازی می باشند.

امروزه در آشپزخانه ها اکثر کارها بر روی سطح کابینت‌ها، در کنار اجاق گاز و یا شیر آب و سینک ظرفشویی انجام می‌شود که در اغلب آشپزخانه‌ها همگی در کنار دیوار قرار دارند اما روشنایی زیر کابینتهنوز چراغ‌های سقفی از وسط سقف آشپزخانه آویزان هستند ، در نتیجه افراد اغلب پشت به منبع نور و در زیر سایه خود مشغول به کار هستند و هنگام کار از نور کافی برخوردار نیستند.

چراغ‌ زیر کابینتی دارای ولتاژ پایینی می باشد و از لحاظ اقتصادی کاملا به صرفه هستند و دقیقا در زیر کابینت آشپزخانه‌ها نصب می‌شوند و برای حذف سایه‌ها و نقاط تاریک آشپزخانه طراحی شده اند.این چراغ‌ها علاوه بر کاربردهای مفید خود،‌ به آشپزخانه شما جلوه بسیار زیبایی می دهند.

شاخه های SMD به با روشنایی زیاد برای قسمت‌های زیرین کابینت‌ها به عنوان چراغ زیر کابینتی گزینه بسیار مناسبی هستند و از آن‌ها می توان در شرکت‌ها و دیگر فضاهایی که نیازمند روشنایی بالایی هستند استفاده کرد.  نوارهای با روشنایی کم برای فضاهایی هستند که به نور خیلی زیادی احتیاج ندارند مفید است. نوارهای با روشنایی نرمال نیز مناسب نورپردازی تزئینی، مانند روی کابینت‌ها، درون کابینت‌ها، نوارهای پایینی کابینت‌ها، و نورپردازی هنری می باشند.

با نصب چراغ زیر کابینت با نور سفید روشن در آشپزخانه ها و در زیر کابینت می توان یک فضای سیلوئت زیبا خلق کرد.
در صورت نصب چراغ زیر کابینتی در آشپزخانه و حمام خانه خود حتما از نوع روکش‌دار آن استفاده کنید. در این نوع فضاها معمولا تراشه‌ها LED در معرض گرما، رطوبت، و چربی هستند و به همین دلیل نوع روکش‌دار آن‌ها طول عمر بیشتری دارد. شاخه های SMD بدون روکش مناسب فضاهایی مانند درون کابینت‌ها هستند که تراشه‌های آن‌ها در معرض هیچ نوع عنصر آسیب‌زننده‌ای نیستند.