بازاریابی و افزایش مشتری با نورپردازی نما تجاری

نورپردازی نمای ساختمان های تجاری، مسکونی و اداری،فضای سبز، معابر شهری ، پل ها

با وارد شدن علم و فناوری در هر زمینه ای، راه های بسیاری در جهت توسعه و خلاقانه تر شدن آن صنعت ایجاد می شود.با ورود فناوری به صنعت نورپردازی نما خارجی و داخلی ساختمان ها و مجتمع های تجاری، تحول بزرگی را در این زمینه به وجود آمدهاست.

شرکت های نورپردازی با استفاده از نور های هوشمند (پیکسل) در نورپردازی ساختمان های بزرگ و معابر شهری می توانند به ایجاد انواع طرح های خلاقانه و زیبا در این مکان ها در شب کمک کنند. این نور ها که توسط کامپیوتر برنامه ریزی و کنترل می شوند دارای این قابلیت می باشند که مطابق برنامه از پیش داده شده به نرم افزار عوض شوند و در هر لحظه نمای جدیدی را به نمایش بگذارند. بدون شک با این کار دید ناظران، جلب خواهد کرد و لذا باعث جذب هر چه بیشتر مخاطب خواهد شد.

اهداف نورپردازی در مناظر و مکان های شهری

امروزه در مکان های شهری شبانه در پی ایجاد مکان هایی در خور حضور انسان هستیم. به این معنی که می خواهیم مناظر و مکان های شهری شبانه پاسخگوی نیازهای حسی و فعالیتی شهروندان بوده، مشوق حضور مردم از هر قشر، جنس و سنی باشند. به کمک نور، مکان و منظر شبانه شهر را بازآفرینی میکنیم. همچنین کالبدها را به نمایش می گذاریم و مکان ها را مطابق با نیازهای فعالیتی شهروندان روشن میکنیم. به دنبال آن هستیم که فضایی که به کمک نور می آفرینیم موجب شود شهروندان همانطور که از فضاهای روز شهر تصویر در ذهن دارند، از شب شهر نیز تصویر ذهنی داشته باشند. به دنبال حضور شهروندان در مناظر و مکان های شهری و در اثر تعامل شهروندان با یکدیگر، و شهروندان با مکان های شهری، رویدادها و فعالیت هایی شکل میگیرد که به ایجاد خاطره منجر میشود و مکانها و معابر شهری شبانه زنده میشوند. به این ترتیب مکان هایی ساخته میشود که تاثیر خاص بر مخاطب می گذارد و بدین ترتیب مکان های شهری دارای هویت میشوند.

نورپردازی نما چرا؟

امروزه در طراحی نمای ساختمان ها، نورپردازی بسیار حائز اهمیت است. نور روز باعث می شود که وسایل در باغ و محیط پیرامون آن قابل رویت می شود. هنگامیکه نور غروب می کند شمایید که می توانید کنترل نور محیط رابدست بگیرید. این نور است که به مهمانان خوش آمد می گوید و آنها را به قسمتهای مختلف خارجی هتل هدایت می کند. عملکرد اصلی نور پردازی افزایش ساعات استفاده از شب هنگام می باشد و در حقیقت میزان زمان روشنایی محیط را برای استفاده کننده بیشتر می کند. به کمک آن می توان در تمام فصلهای سال فضای بیرونی را بهینه نمود.

پیشرفت های اخیر در زمینه نورپردازی ما را به جستجو در منابع نور و استفاده از آنها تشویق می کند. تنوع وسیع محصولات روشنایی مخصوصا” مدلهای کوچک با هدف انرژی کمتر باعث افزایش نور پردازی در فضاهای باز شده است. در سالهای اخیر گرایش های طراحی رشد بسزایی داشته است. نور پردازی فضای بیرونی ( باغ ها) باعث تغییر در نحوه استفاده از فضا می شود. ترکیب گیاهان تزئینی و نورپردازی احساس چنین نواحی را تغییر می دهد و تجربه ای کاملا” متفاوت ایجاد می کند. بسیاری از تکنیکهای خلاقه استفاده شده در نور پردازی باغها از نور پردازی تأثر گرفته شده است. در فضای خارجی نیز تاثیرات با استفاده از انواع نور پردازی باغی ایجاد می شود. در این نوع نور پردازی بحثهای امنیت و ایمنی ، سهولت و دسترسی و نوع عملکرد حائز اهمیت است.

نورپردازی نما جذب مخاطب

نورپردازی نما و بازاریابی

شاید در سده های گذشته خیلی مرسوم نبود که انسان ها بعد از تاریکی شب به فعالیت در محیط بیرون بپردازند اما جامعه در حال تغییر است و سبک زندگی بشر در حال تغییر می باشد و در نتیجه نیاز های جدید بوجود می آید. امروزه بعضی از مردم شب هنگام به مانند روز در حال کسب و کار و تفریح در شب و هستند و به بیان ساده شب را به مانند روز تبدیل کرده اند. آنها می خواهند بعد از ظهر سرگرم باشند و سرگرمی و اطلاعات را دنبال می کنند و شگفتی ها را می پذیرند و دنبال می کنند.

نورپردازی نما و بازاریابی

همچنین در شب و باوجود تاریکی، ایمنی و جهت گیری حائز اهمیت می شوند. نورپردازی نما به صورت حرفه ای که موجب فاخر شدن منظره قسمتی از شهر می شود و می تواند برای بسیاری از گردشگران و عابران توجه و شگفتی ایجاد کند و به عبارتی نورپردازی نما باعث افزایش درآمد و افزایش اعتبار می شود. در واقع نورپردازی نما به سرمایه گذاران برای املاک و مستغلات و ارتقاء استفاده از آنها، به طوری که آن را از لحاظ اقتصادی جذاب تر سازد انگیزه و توجیه اقتصادی می دهد.

طراحی نور

علاوه بر این ها نور پردازی نما این توانایی را دارد که ارزش افزوده فرهنگی ایجاد کند. تصور کنید یک ساختمان که با معماری خاص بنا نهاده شده است و این معماری برگرفته از فرهنگ و تمدن یک اقلیم می باشد و بیانگر تاریخ و آداب و رسوم مردمان آن سرزمین باشد. چنین ساختمانی ذاتا دارای ارزش فرهنگی و معنوی می باشد و بالطبع بازدید از آن برای همگان جذاب و ارزشمند خواهد بود. در صورتی که با نورپردازی حرفه ای بتوان اصالت معماری آن را حفظ کرد می توان در شب هم مانند روز جلوه های بصری زیبا و ارزشمند آنرا در معرض دید عموم قرار داد و از زمان شب هم برای معرفی و نمایش این چنین بنا ها استفاده کرد.

طراحی نورپردازی

علاوه بر ارزش معنوی نورپردازی نما در این چنین بنا ها و ساختمان ها می توان در اماکنی که اقتضا می کند و برای بنا های تاریخی و جاذبه های گردشگری در قبال بازدید بلیت فروشی می شود با یک نورپردازی حرفه ای و اصولی مدت زمان شب هم به زمان بهره وری از این مکان ها در روز افزود و درنتیجه درآمد بیشتری به کمک نورپردازی از این مجموعه ها کسب کرد.

طراحی نورپردازی نما

Visited 428 times, 1 visit(s) today
حتما بخوانید  نورپردازی انواع نماها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *